ویکی پدیا دوست

انواع مطلالب و مقاله های مفید در سطح نت

ویکی پدیا دوست

انواع مطلالب و مقاله های مفید در سطح نت

طرز تهیه خورش انار مجلسی گیلانی

طرز تهیه خورش انار مجلسی گیلانی

خورشت انار , خورش انار , طرز تهیه خورش انار , دستور پخت خورش انار

خورش انار مجلسی و مخصوص یکی از خورش های مجلسی در شهر گیلان است.

مواد لازم خورش انار
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
رب انار۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو۴ عدد
سبزی خورشتی۲ پیمانه
انار دان شدهنصف لیوان
پیاز۱ عدد
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت را تمیز می کنیم و می شوییم ، سپس به صورت خورشتی ( مانند قورمه سبزی ) خرد می کنیم. در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و سیر و پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا کمی سبک شوند سپس گوشت خورشتی را اضافه می کنیم.

زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد مقداری آب جوش اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت کاملا بپزد. در حین آماده شدن گوشت در یک قابلمه کوچک رب انار را به همراه دانه های انار و مغز گردوی خرد شده و مقداری آب می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم تا مواد به روغن بیفتند. در ادامه سبزیجات را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا رنگشان تغییر کند. درون یک تابه مناسب کمی روغن می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم ، سپس گوشت را پس از پختن به صورت ریش ریش خرد می کنیم و به همراه سبزیجات داخل تابه می ریزیم. مواد را کمی تفت می دهیم سپس مخلوط رب انار را به همراه نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه می کنیم.

حرارت زیر خورش را ملایم می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا خورش به روغن بیفتد. پس از اینکه خورش روغن انداخت آنرا از روی حرارت بر می داریم و به صورت دلخواه با دانه های انار تزیین می کنیم. در پایان خورش را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع : http://hamdore.com/4465-khoresh-anar/

طرز تهیه شامی کباب

طرز تهیه شامی کباب

طرز تهیه شامی کباب , شامی کباب , کتلت گوشت , shami kabab , ahld ;fhf

شامی کباب

شامی کباب یا کتلت گوشت یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین کباب های ایرانی است و به عنوان یکی از معروف ترین کباب های خانگی محسوب می شود. طریقه آماده سازی و سرخ کردن این کباب خوشمزه شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی دارد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر شامی کباب تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شامی کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی شامی کباب با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم شامی کباب

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • سیب زمینی متوسط ۲ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • روغن مایه به اندازه کافی
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه شامی کباب

ابتدا سیب زمینی ها را با رنده ریز رنده کنید و در یک کاسه مناسب بریزید. در ادامه پیاز را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید ، سپس به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را در مرحله بعد به کاسه اضافه کنید.

مواد را مانند مایه کباب کوبیده کمی مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس آرد نخودچی را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و مجددا مواد را به مدت دو دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

اضافه کردن تخم مرغ به مایه شامی کباب اجباری نیست ، البته در صورتی که متوجه شدید مایه شامی کباب شما منسجم نیست و چسبندگی ندارد بهتر است یک تخم مرغ به آن اضافه کنید تا در زمان سرخ کردن ، کتلت ها از هم باز نشوند.

اگر برای درست کردن شامی کباب عجله ندارید یک نایلون روی درب کاسه بکشید و آنرا به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا به اصلاح عامیانه بیات شود. البته اگر عجله دارید می توانید پس از آماده شدن مایه کتلت آنرا بلافاصله سرخ کنید.

برای سرخ کردن کتلت ها یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کتلت را با دست بردارید و مانند کوکو سیب زمینی شکل دهید سپس با انگشت وسط آن را سوراخ کنید و در تابه بیندازید.

پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. پس از آماده شدن کتلت ها گوجه فرنگی ها را هم از وسط نصف کنید و در روغن سرخ کتید ، سپس غذا را به همراه برنج یا نان سرو کنید.

منبع : https://parsiday.com/746-meat-cutlet/

طرز تهیه کباب شیشلیک

طرز تهیه کباب شیشلیک

طرز تهیه کباب شیشلیک , کباب شیشلیک خوشمزه , kabab shishlik , ;fhf adagd;

کباب شیشلیک

کباب شیشلیک یکی از معروف ترین و قدیمی ترین کباب های ایرانی است که روش پخت آن با کباب های دیگر کمی متفاوت تر است. به دلیل اینکه کباب شیشلیک از قسمت دنده گوسفند تهیه می شود مهم ترین بخش تهیه این کباب پختن آن است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب شیشلیک تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب شیشلیک تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کباب شیشلیک با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم کباب شیشلیک

  • دنده گوسفندی ۱۲ عدد
  • کره ۱۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۳ عدد
  • آبلیمو ۸ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع ۸ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

دستور پخت

طرز تهیه کباب شیشلیک

ابتدا باید دنده ها را طعم دار کنید برای این منظور یک ظرف مناسب و جادار انتخاب کنید و دنده ها را داخل ظرف بریزید. پیازها را با رنده ریز رنده کنید و با فشار دست آبشان را بگیرید. آب پیازها را به ظرف حاوی دنده ها اضافه کنید.

در ادامه آبلیمو را به همراه روغن مایع ، زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه به ظرف حاوی دنده ها اضافه کنید. مواد طعم دهنده را با دست روی گوشت دنده ها ماساژ دهید به صورتی که تمام قسمت های گوشت دنده طعم دار شود.

پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردید درب ظرف را ببندید و آنرا به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت دنده ها نرم و طعم دار شود. پس از گذشت دوازده ساعت دنده ها را برای سیخ کردن از یخچال خارج کنید.

برای سیخ کردن دنده ها باید از سیخ های بسیار بزرگ استفاده کنید. اگر سیخ های شما خیلی بزرگ نیستند می توانید از دو سیخ برای سیخ کردن دنده ها استفاده کنید. پس از اینکه سیخ کردن دنده ها به پایان رسید به سراغ آماده کردن منقل ذغال بروید.

توجه داشته باشید که ذغال ها حتما به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا ذغال های خام باعث می شوند که کباب ها طعم دود بگیرند ، ضمن اینکه دی اکسید کربن موجود در ذغال های خام برای سلامتی زیان آور است.

پس از اینکه منقل آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید و اجازه دهید دنده ها با حرارت بسیار ملایم کباب شوند. در حین کباب کردن دنده ها کره را ذوب کنید و با قلمو روی گوشت دنده ها بمالید تا کباب لذیذتر شود.

مالیدن کره روی کباب شیشلیک علاوه بر اینکه کباب را لذیذتر می کند باعث می شود کباب ها خشک نشوند. در کنار کباب شیشلیک می توانید از گوجه کبابی هم استفاده کنید. پس از اینکه کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.

منبع : https://parsiday.com/739-kebab-shashlik/

طرز تهیه خورش کنگر

 

طرز تهیه خورش کنگر

طرز تهیه خورش کنگر , خورش کنگر , خورشت کنگر , o va k'v , khoresh kangar

خورش کنگر

خورش کنگر یکی از انواع خورش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که به عنوان یک خورشت فصلی شناخت می شود. خورش کنگر علاوه بر اینکه طعم و عطر بسیار خوبی دارد به دلیل وجود کنگر فواید بسیار زیادی هم برای بدن دارد.

کنگر خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص ارزشمند بهره مند شوید. از مهم ترین خواص کنگر می توان به تقویت قلب ، نیرو بخش ، اشتها آور ، تقویت دستگاه گوارش و کمک به هضم آسان غذا اشاره کرد.

خورشت کنگر به صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می شود ولی می توان آنرا با گوشت های سفید مانند مرغ و بوقلمون هم تهیه کرد. ضمن اینکه این خورش خوشمزه را می توانید بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم تهیه کنید.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورشت کنگر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش کنگر با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم خورش کنگر

  • کنگره ۶۰۰ گرم

  • نعنا ۵۰ گرم

  • جعفری ۱۵۰ گرم

  • پیاز متوسط ۲ عدد

  • لیمو عمانی ۲ عدد

  • گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم

  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

  • روغن مایع به اندازه کافی

  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه خورش کنگر

ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. کمی صبر کنید تا روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را تا زمانی ادامه دهید که پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در همین حین گوشت را پس از شست و شو به صورت خورشتی ( مانند خورشت قورمه سبزی) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

مخلوط گوشت و پیاز را به خوبی تفت دهید تا گوشت به طور کامل سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دادن را ادامه دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود.

پس از اینکه رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دادید چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد. در مرحله بعدی کنگر را پس از تمیز کردن بشویید و آبکشی کنید سپس به اندازه دلخواه خرد کنید.

در ادامه نعنا و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کنید سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید پس از اینکه روغن داغ شد کنگر را به همراه نعنا و جعفری داخل تابه بریزید و تفت دهید.

پس از اینکه سبزیجات را کمی سرخ کردید آنها از روی حرارت کنار بگذارید. در مرحله بعد پس از اینکه گوشت نیم پز شد مخلوط کنگر ، نعنا و جعفری سرخ شده را به قابلمه خورشت اضافه کنید. در مرحله بعدی لیمو عمانی ها را با یک چنگال سوراخ کنید.

سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یک لیوان آب قرار دهید تا تلخی لیمو عمانی گرفته شود. یک ساعت مانده به پایان پخت خورش ، لیمو عمانی ها را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد.

در پایان پخت خورش طعم آنرا بچشید و در صورتی که طعم ترش آن کم بود می توانید مقداری آبغوره یا آبلیمو به آن اضافه کنید. پس اینکه خورش به خوبی روغن انداخت و به طور کامل آماده شد آن را به همراه برنج سرو کنید.

 

دستور تهیه سالاد الویه مجلسی

سالاد الویه , salad oloviye , طرز تهیه سالاد الویه , دستور سالاد الویه , shghn hg di

سالاد الویه از سالادهای معروف روسیه است که ایرانی ها آنرا بسیار دوست دارند.

مواد لازم سالاد الویه

سینه مرغ

۱ عدد

سیب زمینی

۳ عدد

تخم مرغ

۲ عدد

خیارشور

۶ عدد

نخود فرنگی

۲ قاشق غذاخوری

سس مایونز

به میزان لازم

فلفل سیاه

به میزان لازم

نمک

به میزان لازم

دستور طرز تهیه

ابتدا باید مرغ را آبپز کنیم. برای این منظور گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا بپزد. برای گرفتن بوی مرغ می توانیم از پیاز یا مقداری زردچوبه استفاده کنیم. پس از اینکه مرغ پخت آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم.

در این مرحله سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را با مقداری آب در یک قابلمه قرار می دهیم تا آبپز شوند. پس از اینکه سیب زمینی ها و تخم مرغ ها پختند آنها را پوست می گیریم و کنار می گذاریم. در این قسمت باید مواد سالاد را به خوبی مخلوط کنیم.

مرغ خرد شده را در یک ظرف بزرگ می ریزیم. سیب زمینی و تخم مرغ را نیز روی مرغ رنده می کنیم و مقداری فلفل سیاه و نمک روی مواد سالاد می ریزیم. خیارشور را به صورت جداگانه رنده می کنیم تا آبش باعث شل شدن سالاد الویه نشود.

پس از اینکه خیارشور را رنده کردیم با دست فشارش می دهیم تا آبش گرفته شود سپس به دیگر مواد سالاد الویه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. برای نخود فرنگی می توانید از کنسرو هم استفاده کنید.

اگر نمی خواهید از کنسرو استفاده کنید باید نخودفرنگی را قبل از ریختن در سالاد آبپز کنید. پس از اضافه کردن نخود فرنگی به مقدار دلخواه سس مایونز روی سالاد می ریزیم و خوب مواد سالاد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از اینکه مواد سالاد به خوبی یکدست شدند مواد را در ظرف مخصوص سالاد می ریزیم و روی سالاد را با خیارشور ، ذرت ، گوجه فرنگی و … تزیین می کنیم. سپس سالاد را حداقل به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خوب خنک شود سپس سرو می کنیم.