ویکی پدیا دوست

انواع مطلالب و مقاله های مفید در سطح نت

ویکی پدیا دوست

انواع مطلالب و مقاله های مفید در سطح نت

طرز تهیه خورش بامیه

طرز تهیه خورش بامیه

طرز تهیه خورش بامیه , خورش بامیه , خورشت بامیه

خورش بامیه

خورش بامیه یکی از انواع خورش های خوشمزه و معروف ایرانی است. اصالت این خورش متعلق به جنوب کشور است ولی به خاطر طعم فوق العاده اش تقریبا در تمام کشور طبخ می شود. یکی از دلایل فراگیر شدن خورش بامیه خواص بی نظیر بامیه است.

بامیه خواص بسیار زیادی برای بدن دارد که با تهیه غذاهایی که با بامیه طبخ می شوند می توانید از این خواص بهره ببرید. از مهم ترین خواص بامیه می توان به سم زدایی و پاکسازی کبد ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، جلوگیری از پوکی استخوان ، سلامت پوست و مو اشاره کرد.

جالب است بدانید معروف ترین غذایی که با بامیه تهیه می شود همین خورشت بامیه است. خورش بامیه یک دستور پخت عربی هم دارد که در آن حاوی ادویه های تند مانند انواع فلفل هاست ولی دستور خورش بامیه جنوبی به صورتی است که تقریبا برای تمام ذائقه ها مناسب است.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورشت بامیه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش بامیه با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم خورش بامیه

  • گوشت خورشتی ۵۰۰ گرم
  • بامیه تازه ۴۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت

طرز تهیه خورش بامیه

ابتدا سیر ها و پیازها را پس از اینکه پوست گرفتیم به صورت ریز خرد می کنیم ( در صورت تمایل می توانیم سیرها را رنده کنیم ) ، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل قابلمه می ریزیم.

پس از اینکه روغن داغ شد مخلوط سیر و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه سیر و پیاز را کیم تفت دادیم مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و مجددا مخلوط سیر و پیاز را تفت می دهیم تا کاملا نرم شوند و با زردچوبه یکدست شوند.

در همین حین گوشت خورشتی را با دقت می شوییم و پس از خرد کردن به صورت قیمه ای به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم. تفت دادن گوشت خورشتی را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی سرخ شود.

در ادامه گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم و به همراه رب گوجه فرنگی به خورش اضافه می کنیم. تفت دادن مواد را ادامه می دهیم تا مواد یکدست شوند و رب گوجه فرنگی هم کمی سرخ شود سپس چند لیوان آب جوش به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن آب جوش درب قابلمه را می گذاریم و حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا گوشت به آرامی بپزد و شیره گوشت خارج شود. در حین پختن گوشت باید بامیه ها را آماده کنیم. به همین منظور دم بامیه ها را با دقت جدا می کنیم.

باید با دقت این کار را انجام دهیم به صورتی که به بافت بامیه ها آسیب نرسد. زیرا اگر بافت بامیه ها باز شود در پایان پخت روی ظاهر خورش تاثیر می گذارد. پس از اینکه بامیه ها را تمیز کردیم یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

اجازه می دهیم روغن داغ شود سپس بامیه ها را داخل روغن تفت می دهیم تا کمی رنگشان تغییر کند. اگر بیش از حد بامیه ها را سرخ کنیم بیشتر خواص بی نظیرشان را از دست می دهند. پس از اینکه گوشت خورشت به طور کامل پخت بامیه ها را به خورش اضافه می کنیم.

در همین مرحله آبلیمو را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه نیز به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه بامیه ها پختند خورش آماده است ولی اگر آب خورش زیاد بود کمی صبر کنید تا خورش غلیظ تر شود سپس آنرا به همراه برنج سرو کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.